Minden a csomagtartóból

Mindenféle Berlinből egy külhonba szakadt történész szemével - szigorúan NEM történelemről, tudományról, komoly dolgokról. Ha mégis, szólok előre, hogy csak saját felelősségre ne nyomja meg a Kedves Olvasó a jobb felső X-et.

2010. április 8., csütörtök

Hivatlanul hivatalban

Mivel újabb lakásba költöztünk nemrégiben, elérkezett az idő, hogy bejelentkezzünk a kerületi polgármesteri hivatalban. Ez korábban meglepően gond nélkül ment, most is gyöngy betűimmel kitöltöttem az űrlapot, felszerelkeztünk útlevéllel-személyi igazolvánnyal, s elmentünk ma délután. Szereztünk sorszámot, s egy bő órás várakozás után helyet is foglalhattunk a kis irodában, ami  úgy nézett ki, mintha otthon lett volna, még a szériatartozék 20 éves rádió is ott volt, halkan sisteregve szólt, s a hölgy is hasonlóan "kedves" volt, mint azzal már gyakran találkozhattam otthon. Flegmán elvette a lapot, a dokumentumokat, akkurátusan bepötyögte a kompjúterbe, majd észrevéve, hogy a második oldalon (amit neki kellett volna kitölteni) nem írtam be a címet és a nevünket, szájhúzgálással visszadobta: "Na, sehr schön." Az én Borim ezt úgy vette, hogy megdicsért milyen szépen van kitöltve, de ki kellett szegényt ábrándítanom, hogy ez bizony flegma "Na, nagyszerű"-nek megfelelő megjegyzés volt.  Kitöltöttem, hidegen köszöntünk és távoztunk.
Ritkán találkozunk itt olyan ügyfélszolgálatossal, aki nem kedves és segítőkész: hát megkaptuk! Vagy már mimózák lennénk? Mindenesetre láttuk a hivatal falán a táblát, hogy Zehlendorf kerületnek a testvérvárosa Szilvásvárad: csak nem az ottani irodista lányoknál volt ez a kedves hölgy "továbbképzésen"?
Amúgy a kedvenc polgármesteri hivatalos történetem az, amikor az az elvetemült ötletem támadt, hogy fordításra-tolmácsolásra kiváltom a vállalkozói engedélyt, s a kedves, Jabba kinézetű és Kokó edzőjének, Öcsi bácsinak a hangjával rendelkező hölgy közölte, hogy doktori cím ide, angol szakos diploma oda, erre nem vagyok kvalifikált, mert: "ennyi erővel egy kőműves is operálhatna." Erre én csak annyit közöltem, hogy én szívesen megoperálnám ezek után, s mindkettőnknek el volt rontva a napja, de nekem legalább férfiként volt szakállam...
És itt egy kis szavazás, készülve a vasárnapra.

Get This - Survey Results - GlowDay.com


2 megjegyzés:

  1. kulturalisan el vagyok maradva, ez a belga szam nekem uj volt (az elozo posztban) de nagyon bejott :)
    nekem egy halal-laza ugyintezom volt annak idejen, mondta hogy nem dolgozhatok diak-vizummal csak 90 napot, aztan ramkacsintott :)
    Szilvasvaradon csudi jo arc chillout emberek laknak, a peldat nem toluk vette a banya :) abban a kornyezetben nem is csoda!

    VálaszTörlés
  2. Hát, itt nem így ment, még szegény autómat is be akarta jelentetni... Akkor pedig az lehet az oka, hogy meg volt sértődve, mert az egész hivatalban csak Ő nem volt még Szilvásváradon, szakmai továbbképzésen:D Igen, a Belga nagyon komoly...

    VálaszTörlés